ပုဂံညႇပ္ႀကီး ႏွင့္ ကန္ေတာ့ပလႅင္ေစတီေတာ္

ပုဂံညႇပ္ႀကီး ႏွင့္ ကန္ေတာ့ပလႅင္ေစတီေတာ္
စက်တင်ဘာ 2, 2016
By Tachileik News Agency
ပုဂံညႇပ္ႀကီး ႏွင့္ ကန္ေတာ့ပလႅင္ေစတီေတာ္ ။   ။ ဦးခင္ေမာင္ျမင့္(ေရႊမဟာ)

မေန႔က မိတ္ေဆြမ်ားနဲ႔ စကားဝိုင္းမွာ ငလ်င္ဒဏ္ေၾကာင့္ၿပိဳက်ပ်က္စီးသြားတဲ့ ပုဂံေစတီေတာ္ေတြဆီ ေရာက္သြားတယ္။ ေစတီတစ္ဆူခ်င္းနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး သမိုင္းေၾကာင္း ေတြကိုေဆြးေႏြးၾကရာက၊ ကန္ေတာ့ ပလႅင္ေစတီေတာ္ဆီအေရာက္မွာ၊ သူမွန္ ကိုယ္မွန္ ျငင္းခံု ၾကပါေလေရာ။

ဒါေၾကာင့္လည္း ပုဂံရာဇဝင္ဆိုတာ တုတ္ထမ္း ဓားထမ္းေျပာၾကတဲ့ ရာဇဝင္ဆိုၿပီး စကားတြင္ခဲ့တယ္ ဆိုတာ သေဘာေပါက္မိေတာ့တယ္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း သူတို႔ျငင္းခံုေျပာဆိုေနၾကတာကို ၾကည့္ၿပီး ျပံဳးရံုသာ ျပံဳးမိပါတယ္။

သူသိသေလာက္ သူ႔အျမင္နဲ႔သူေျပာတဲ့ ရႈေထာင့္ အသီးသီးကလည္း မွန္ေနေတာ့ ဘယ္ဟာအမွန္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ ထင္ျမင္ခ်က္ မေပးခဲ့ပါဘူး။ ပုဂံေခတ္ကေန ကုန္းေဘာင္ ေခတ္ေႏွာင္းအထိ ေရးခဲ့တဲ့ ဦးကုလားရဲ႕ မဟာရာဇဝင္ႀကီးေတြ၊ ဦးေမာင္ေမာင္တင္ေရးတဲ့ မဟာရာဇဝင္ႀကီးေတြ၊ မွန္နန္းရာဇဝင္ ေတြမွာကိုက ခိုင္မာမႈရွိတာေတြပါသလို၊ ပါးစပ္ရာဇဝင္ကို ခ်ဲ႕ထြင္ေရးသားထားတာေတြလည္း ရွိေနတာေတြ႕ရပါတယ္။

ရာဇဝင္မွာ -သဝတၱဳက ရာဇဝင္လို႔ဆိုတဲ့ (ေက်ာက္စာ၊ မင္စာ၊ ေပ ပုရပိုက္စာ၊ အုတ္ခြက္စာ၊ စဥ့္ကြင္းစာ၊ ေခါင္းေလာင္းစာ ေတြနဲ႔ ကမၺည္းမွတ္တမ္းျပဳထားတဲ့)ရာဇဝင္ရွိသလို၊ အတၱဳက ရာဇဝင္လို႔ဆိုတဲ့ အေထာက္အထား မျပႏိုင္တဲ့ ပါးစပ္ ရာဇဝင္ေတြလည္း ရွိခဲ့ပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ္ေရးမယ့္ ပုဂံညႇပ္ႀကီး အေၾကာင္းဟာ ပါးစပ္ရာဇဝင္ ျဖစ္သလို၊ ကန္ေတာ့ပလႅင္ေစတီေတာ္ နဲ႔ ပတ္သက္တာကလည္း ပါးစပ္ရာဇဝင္ဘက္က အဆိုနဲ႔ လက္ေတြ႕က်တဲ့ ေစတီသမိုင္းနဲ႔ ယွဥ္ၿပီး ေရးပါ့မယ္။

ကၽြန္ေတာ္ မွတ္သားမိသေလာက္သာျဖစ္တဲ့အတြက္ ပညာရွင္ႀကီးမ်ား သည္းခံခြင့္လႊတ္ ႏိုင္ပါေစ။

ပုဂံျပည္ အေလာင္းစည္သူမင္း လက္ထက္ေတာ္မွာ ၊ ပုဂံညႇပ္ႀကီးဆိုတာ ေပၚေပါက္ဖူးတယ္လို႔ ဆိၾုကပါတယ္။ တရားစီရင္ေရးမွာ သမာသမတ္ရွိေအာင္ နတ္ေတြေစာင့္ေရွာက္ၿပီး ဆံုးျဖတ္ေပးတဲ့ညႇပ္ႀကီး လို႔ဆိုပါတယ္။ သူ႔ကို ပလႅင္ေပၚမွာ တည္ေဆာက္ထားၿပီး၊ တစ္ဖက္နဲ႔တစ္ဖက္ အျငင္းပြားမႈ၊ လိမ္ညာမႈ မွန္သမွ်ကို ညႇပ္ႀကီးက ေဖာ္ထုတ္ေပးပါတယ္။

မ႐ိုးသားမႈ လိမ္ညာမႈျဖစ္လာရင္ ၊ အမႈျဖစ္တဲ့ ကာယကံရွင္ေတြက ညႇပ္ႀကီးေရွ႕လာၿပီး အမွန္တရား အတြက္ ဦးစြာ သစၥာျပဳရပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ သူတို႔ရဲ႕လက္ကို ညႇပ္ႀကီးထဲကို တစ္လွည့္စီ ထိုးသြင္းရပါတယ္။ လိမ္ညာသူ၊ မမွန္ကန္သူဆိုရင္ ညႇပ္ႀကီးရဲ႕ ဖိညႇပ္မႈကိုခံရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ဘယ္သူမွ မလိမ္ဝံ့၊ မညာဝံ့လို႔  အေလာင္းစည္သူမင္း လက္ထက္က ညႇပ္ႀကီးရဲ႕ တရားစီရင္ေရးဟာ ေျပာစမွတ္တြင္ေအာင္ ထင္ရွားခဲ့တယ္ ဆိုပါတယ္။

ဒီလိုနတ္ေဒဝါေတြ ေစာင့္တဲ့ညႇပ္ႀကီးလည္း လူလည္ ဖိုးသူေတာ္နဲ႔ေတြ႕မွ သိကၡာက်ရေတာ့တာပါဘဲ။ တစ္ေန႔မွာ မယ္သူေတာ္ တစ္ပါးဟာ သူ႔ရဲ႕ လက္စြပ္တစ္ကြင္းကို ဖိုးသူေတာ္တစ္ပါးထံ အပ္ခဲ့ၿပီး၊ ျပန္ေတာင္းတဲ့ အခါ ဖိုးသူေတာ္က "ျပန္ေပးၿပီးၿပီ"လို႔ ေျဗာင္လိမ္ေတာ့တာဘဲ။  ဒါေၾကာင့္ ဒီအမႈကို ေျဖရွင္းဖို႔၊ ညႇပ္ႀကီးရဲ႕အဆံုးအျဖတ္နာခံဖို႔ ေရာက္လာၾကတယ္။ ပထမဆံုး မယ္သူေတာ္က သစၥာဆိုတယ္။

ဖိုးသူေတာ္ထံ ေရႊလက္စြပ္ အပ္ထားတာမွန္ေၾကာင္း၊ ဤသစၥာမွန္ပါက ညႇပ္ႀကီး၏ ဖိညႇပ္ျခင္းမွ လြတ္ပါေစ လို႔ေျပာၿပီး ညႇပ္ႀကီးထဲ လက္ထိုးထည့္တယ္။ မယ္သူေတာ္ရဲ႕ မွန္ကန္တဲ့စကားေၾကာင့္ ညႇပ္ႀကီးက မညႇပ္ခဲ့ဘူးတဲ့။

ဖိုးသူေတာ္အလွည့္လည္း ေရာက္ေရာ လူလည္ဖိုးသူေတာ္က လက္စြပ္ထည့္ထားတဲ့ ေတာင္ေဝွးကို မယ္သူေတာ္ကို ခဏကိုင္ထားဖို႔ အပ္လိုက္တယ္။ ၿပီးေတာ့ ညႇပ္ႀကီးေရွ႕မွာ သစၥာဆိုေတာ့တာေပါ့။

"မယ္သူေတာ္က သူ႔ကို လက္စြပ္အပ္ခဲ့တာမွန္ေၾကာင္း၊ ယခု လက္စြပ္ကို မယ္သူေတာ္အား ျပန္အပ္ၿပီး သည္မွာလည္း မွန္ပါသည္။ ဤသစၥာစကားေၾကာင့္ ညႇပ္ႀကီး၏ ဖိညႇပ္ျခင္းကလြတ္ပါေစ"တဲ့။ သူယူထားတဲ့ လက္စြပ္က မယ္သူေတာ့္ဆီ အပ္ထားတဲ့ ေတာင္ေဝွးထဲမွာရွိေနေတာ့ သူ႔စကားလည္း မွန္ေနျပန္တယ္။

ဒါေၾကာင့္ညႇပ္ႀကီးက သူ႔ကို မညႇပ္ခဲ့ျပန္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ တိက်တဲ့အေျဖကို ထုတ္မေပးႏိုင္ေတာ့ ဒီအခ်ိန္က စလို႔ ညႇပ္ႀကီးရဲ႕ ဂုဏ္ဟာ လံုးဝက်ဆင္းၿပီး၊ ေမွးမွိန္သြားေတာ့တယ္။

ေနာက္ေတာ့  ဘီလူးညီအစ္ကို ႏွစ္ေကာင္ျဖစ္တဲ့ ေဂါဓနဲ႔ ေဂါစီ တို႔ေရာက္လာၿပီး တရားသူႀကီးေတြ လုပ္ၾကျပန္တယ္ လို႔ဆိုပါတယ္။ အမႈျဖစ္သူေတြလာၿပီး ဆံုးျဖတ္ခ်က္ယူရင္ လိမ္ညာသူကို ဘီလူးေတြက ႐ိုက္ႏွက္လႊတ္တယ္လို႔ အဆိုရွိပါတယ္။ ဘီလူးေတြဆီလာၿပီး ဆံုးျဖတ္ခ်က္ယူရဲတဲ့ ပုဂံျပည္သူေတြရဲ႕ သတၱိက မေခဘူးလို႔ ေျပာရမလိုပါဘဲ။

အဲဒီတုန္းက ေဂါဓဘီလူးဟာ ယခင္က ညႇပ္ႀကီးထားခဲ့တဲ့ ပလႅင္မွာ တရားစီရင္ခဲ့လို႔၊ ဒါကို ေဂါဓပလႅင္ လို႔ ေခၚတြင္ခဲ့ၾကတယ္။ နရပတိစည္သူမင္းလက္ထက္မွာ ေဂါဓ ပလႅင္တည္ရွိခဲ့တဲ့ ေနရာမွာ ေစတီတည္ ခဲ့လို႔ ေဂါဓပလႅင္ေစတီေတာ္ (ေနာင္ေတာ့ ကန္ေတာ့ပလႅင္ေစတီေတာ္)လို႔ ေခၚတြင္တယ္လို႔ ပါးစပ္ရာဇဝင္က ဆိုခဲ့ၾကပါတယ္။ ဒါက ကန္ေတာ့ပလႅင္ရဲ႕ပထမ သမိုင္းပါ။

ဒုတိယ သမိုင္းက အေလာင္းစည္သူမင္းႀကီးနဲ႔ ပတ္သက္တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ အေလာင္းစည္သူမင္းႀကီးဟာ က်န္စစ္မင္းႀကီးရဲ႕ ထီးေမြနန္းေမြကို ရရွိၿပီးတဲ့ေနာက္ ပုဂံရာဇဝင္မွာ ဘုန္းတန္ခိုးအႀကီးဆံုး မင္းတစ္ပါး ျဖစ္လာခဲ့ပါတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ လက္ညႇိဳးၫႊန္ရာ ေရျဖစ္ေနတဲ့ မင္းႀကီးဟာ ရာဇဂုဏ္ေမာက္ၿပီး ေအာက္ေျခ လြတ္သြားမိတယ္ ထင္ပါတယ္။

တစ္ေန႔မွာ"ငါ့ ေဘးေလာင္းေတာ္၊ ဘိုးေလာင္းေတာ္ေတြဟာ ငါ့ေလာက္ ဘုန္းႀကီးမွာ မဟုတ္ဘူး" လို႔ စိတ္မွာ ၾကံရြယ္ျပစ္မွားမိတယ္။ အဲဒီတစ္ခဏမွာဘဲ အေလာင္းစည္သူမင္းႀကီးဟာ မ်က္စိကြယ္ သြားခဲ့ရတယ္။

ဒီေတာ့မွ ပညာရွိ ဟူးရားျဖဴ၊ ဟူးရားညိဳတို႔ကို ေမးတဲ့အခါ "ေဘးေတာ္ ဘိုးေတာ္ေတြကို ျပစ္မွားမိတဲ့ အတြက္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ေဘး ေလာင္းေတာ္ ဘိုးေလာင္းေတာ္ တို႔ကို ေရႊေပါက္ေပါက္၊ ေငြေပါက္ေပါက္ တို႔နဲ႔ပူေဇာ္မွသာ မ်က္စိ ျပန္ျမင္ပါလိမ့္မယ္လို႔ ဆိုၾကပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ အေလာင္းစည္သူမင္းႀကီးလည္း ေပါကၠံရာမ(ပုဂံျပည္)ကို တည္ေထာင္ခဲ့တဲ့ သမုဒၵရာဇ္မင္းမွ စ၍ ပုဂံမင္း(၄၄)ပါးႏွင့္ အေလာင္းစည္သူမင္းႀကီး၏ ခမည္းေတာ္ ေစာယြမ္းအထိ ေရႊဆင္းတုမ်ား သြန္းေလာင္းၿပီး၊ ပလႅင္ထက္မွာတင္၊ ေရႊေပါက္ေပါက္၊ ေငြေပါက္ေပါက္ ေတြနဲ႔ ပူေဇာ္ကန္ေတာ့ခဲ့ပါတယ္။

ဒီအခါ ျပဴေစာထီးမင္း၊ အေနာ္ရထာမင္းနဲ႔ က်န္စစ္မင္းႀကီး ႐ုပ္ထုကလဲြၿပီး က်န္႐ုပ္တုေတြ လဲၿပိဳ သြားခဲ့တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ဒီလိုကန္ေတာ့တဲ့ အခါမွ အေလာင္းစည္သူမင္း မ်က္စိျပန္ျမင္ခဲ့ပါတယ္။

ေနာင္အခါ ႐ုပ္တုေတာ္ေတြတင္ၿပီး ကန္ေတာ့ခဲ့တဲ့ ပလႅင္ေနရာမွာ တည္ခဲ့တဲ့ ေစတီေတာ္ျဖစ္တာမို႔ ကန္ေတာ့ပလႅင္လို႔ သမုတ္တာလို႔ ဆိုျပန္တယ္။ ဒါေပမဲ့ ကန္ေတာ့ပလႅင္ေစတီေတာ္တည္ခဲ့တဲ့ ပထမမင္းဟာ အေလာင္းစည္သူမင္း မဟုတ္ဘဲ၊ ေျမးေတာ္ နရပတိစည္သူမင္း ျဖစ္ေနျပန္ေတာ့ ဒီအဆိုဟာ  ယုတၱိမတန္ျပန္ဘူး။ နရပတိစည္သူမင္းလက္ထက္မွာ တုရြင္းေတာင္ေျခက ေခ်ာက္ကမ္းပါးကို ေျမဖို႔ၿပီး စူဠာမဏိေစတီ တည္ဖို႔ လုပ္ခဲ့ပါတယ္။ ေခ်ာက္ကမ္းပါးႀကီးကို ေျမဖို႔တယ္ဆိုတာ လြယ္ကူတဲ့ကိစၥမွ မဟုတ္တာဘဲေလ။

ျပည္သူျပည္သားေတြဟာ မင္းအမိန္႔ကို မလြန္ဆန္ ႏိုင္လို႔သာ ေနပူပူႀကီးေအာက္ ပင္ပန္းဆင္းရဲႀကီးစြာ ေျမေတြထမ္းၿပီး ဖို႔ၾကရတာ။ မင္းအတြက္ကလည္း ကုသိုလ္ တစ္ပဲ၊ ငရဲတစ္ပိႆာျဖစ္ခဲ့တာပါ။ ဒီအခ်ိန္မွာ ပုဂံတစ္ျပည္လံုးက ရဟႏၲာလို႔ သမုတ္ျခင္းခံရတဲ့ ပံ့သကူမေထရ္ႀကီးႂကြလာၿပီး၊ ျပည္သူေတြကို ပင္ပန္းဆင္းရဲေအာင္ လုပ္ေနမယ္ဆိုရင္ နရပတိစည္သူမင္း ဆက္ကပ္တဲ့ဆြမ္းကို ဘုန္းမေပးႏိုင္ဘူးလို႔ မိန္႔ဆိုေတာ္မူခဲ့တယ္။

ဒီအခါ ရာဇမာန္ႀကီးတဲ့ နရပတိစည္သူမင္းက "တပည့္ေတာ္ဆြမ္းကိုဘုန္းမေပးလိုက ၊
တပည့္ေတာ္ပိုင္တဲ့ တိုင္းျပည္မွာမေနနဲ႔"လို႔ျပန္ေလွ်ာက္တင္ခဲ့တယ္။ ဒီေတာ့ ပံ့သကူမေထရ္ဟာ သိဂၤိုရ္္ကၽြန္းကို ကူးေတာ္မူမည္ဆိုၿပီး ႂကြေတာ္မူခဲ့တယ္။

နရပတိစည္သူမင္းလည္း  မိမိမွားမွန္း သိလို႔၊ ပံ့သကူမေထရ္ကိုျပန္ပင့္ေပးဖို႔၊ တုရဂၤပစၥည္း အမတ္ကို ေစလႊတ္လိုက္တယ္။ အမတ္ႀကီးရဲ႕ဉာဏ္ပညာႀကီးမႈ၊ စကားအလိမၼာတို႔ေၾကာင့္ ပံ့သကူမေထရ္လည္း ျပန္ႂကြလာေတာ္မူခဲ့တယ္။

နရပတိစည္သူမင္းလည္း မေထရ္ႀကီးကို ခရီးဦးႀကိဳျပဳၿပီး ပလႅင္ေပၚမွာ သီတင္းသံုးေစၿပီး အျပစ္ကို ခြင့္လႊတ္ဖို႔ ေတာင္းပန္ ကန္ေတာ့ ခဲ့ပါတယ္။ ေနာင္ေတာ့ ဒီပလႅင္အေပၚမွာ ေစတီတည္ခဲ့တာေၾကာင့္ "ကန္ေတာ့ပလႅင္ေစတီ" လို႔အမည္တြင္ေၾကာင္းမွတ္သားရပါတယ္။

နရပတိစည္သူမင္းဟာ ကန္ေတာ့ပလႅင္ ေစတီေတာ္တည္တာ (၈)ႏွစ္ေက်ာ္ၾကာတယ္လို႔ ဆိုပါ တယ္။ သူ႔ရဲ႕သားေတာ္ ေဇယ်သိခၤမင္း လက္ထက္က်မွ အၿပီးသတ္ႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။  ဒါေတြဟာ ကန္ေတာ့ပလႅင္ေစတီေတာ္သမိုင္းကို ကၽြန္ေတာ္ဖတ္မွတ္မိသေလာက္မွ်ေဝမိတာပါ။

ဒီအေပၚမွာ ကၽြန္ေတာ္ သင္ခန္းစာယူမိတာက -
သမာသမတ္က်ေအာင္ နတ္အေစာင့္အေရွာက္ရွိခဲ့တဲ့ ညႇပ္ႀကီးဟာ လူေတြရဲ႕ လွည့္စားမႈေအာက္မွာ ကြယ္ေပ်ာက္ခဲ့ရသလို၊ ဥပေဒ ခ်ိန္ခြင္လွ်ာဟာလည္း ၊ ဥပေဒနဲ႔ ဆက္ႏြယ္ေနသူအားလံုးရဲ႕ တည္ၾကည္
မႈ၊ ေျဖာင့္မတ္မႈ အေပၚမွာတည္ေနတယ္ဆိုတာသတိျပဳသင့္ပါတယ္။ ဥပေဒေတြဘယ္ေလာက္ေကာင္း

ေကာင္း၊ ဥပေဒေရးရာ တာဝန္ရွိသူေတြ မမွန္မကန္လုပ္ရင္ေတာ့ ညီမွ်ျခင္းမရွိဘဲ၊ခ်ိန္ခြင္လွ်ာ တစ္ဖက္ ေစာင္းနင္းျဖစ္ေနမွာ ဓမၼတာပါဘဲ။ အေလာင္းစည္သူမင္းႀကီးလည္း ဘယ္ေလာက္ ဘုန္းတန္ခိုးႀကီးခဲ့ေပမဲ့၊ "ငါနဲ႔ငါသာနိႈင္းစရာ"လို႔ ပလႊား ေမာက္မာဝင့္ႂကြားၿပီး၊ ေဘးေတာ္၊ ဘိုးေတာ္ေတြထက္ ျမင့္ျမတ္တယ္ အထင္ေရာက္မႈဟာ၊ မ်က္စိကြယ္တဲ့ထိ အျပစ္ခံခဲ့ရသလို၊ ဘယ္ေခတ္မွာမဆို အာဏာရ၊ ေနရာရ သြားၾကရတဲ့ ဘယ္သူမဆို မာန္ႂကြၿပီး ေအာက္ေျခလြတ္မသြားဖို႔လိုတယ္ဆိုတာ သတိျပဳဆင္ျခင္ေစမိျပန္တယ္။

ကိုယ့္ထက္ အရည္အခ်င္းရွိသူေတြ၊ အတိတ္မွာေရာ၊ ပစၥဳပၸန္ကာလ မွာအမ်ားႀကီးရွိေနတယ္ဆိုတာ သခၤန္းစာေပးေနဟန္ ရွိပါတယ္။

နရပတိစည္သူမင္းလိုလည္း "ငါ ဘုရင္၊ ငါ အရွင္၊ ငါ့ အမိန္႔ကို ဘယ္သူမဆို နာခံရမယ္"ဆိုတဲ့ အေတြးနဲ႔ ျပည္သူကို ႏိုင့္ထက္စီးနင္းမလုပ္ဖို႔ ေနာင္လာေနာက္သား မင္းအဆက္ဆက္ အာဏာပိုင္ေတြကို ဆင္ျခင္တံုတရား ပြားမ်ားေစႏိုင္ျပန္တယ္။

ဒီလို မင္းေတြ တရားမဲ့လာတဲ့အခါ အမွန္တရားျပသဖို႔၊ ျပည္သူ႔အေရးကို သနားက႐ုဏာနဲ႔ေဖးမ ကယ္တင္ေပးႏိုင္တဲ့ပံ့သကူမေထရ္ႀကီးလို ရဟန္းေတာ္ႀကီးမ်ား ျမန္မာ့ေျမမွာ မ်ားမ်ားေပၚထြန္း ႏိုင္ပါေစေၾကာင္းသာ ဆုေတာင္းေနမိပါေတာ့တယ္။

ေဆာင္းပါးရွင္။  ။ ဦးခင္ေမာင္ျမင့္(ေရႊမဟာ)
 #TachileikNewsAgency #TachileikOnlineNews www.tachileik.net  
~~~~~~ ေၾကာ္ျငာ ~~~~~~